Daha önce seramik müzesinde yaptığım çalışmadan bahsetmiştim. Yukarıdaki fayansı çok kolay yapacağımı sanmıştım ama işin başına geçtiğimde hiç de öyle olmadığını anladım. Belki televizyonda görmüşsünüzdür, ilkönce model kağıda çizilip iğne ile modelin üzerine delikler açılıyor. Bu patronu obje üzerine yerleştiriyoruz, bir pamuğu kömür tozuna batırıp (odun kömürü tozuydu galiba) kağıdın üzerine sürüp tozların obje üzerine geçmesini sağlıyoruz. Benim fazla vaktim olmadığı için orada hazır olan lale desenli kalıbı kullandım. Siyah özel bir boyaya yine özel bir kontür fırçası ile lale deseninin kontürünü geçtim. Desenin içini de yine yumuşak bir fırçayla boyadım. Farklı tonlarda renk elde edebilmek için su miktarını artırmak gerekiyor. Ben sulu boya gibi kolay çalışacağımı zannetmiştim ama yapılan hataların dönüşü olmadığını anladım. Seramik o kadar çabuk suyu çekiyorki boya hemen kuruyuveriyor. Mümkün olduğunca çok açık tondan başlayıp koyuya doğru renklendirme yapmak en akıllıca olanı. Ben bu ilk çalışmamda bunları öğrendim. Boyama işlemi bittikten sonra atölyeye objemizi fırınlanmak ve sırlanmak üzere bırakıyoruz. Aşağıda gördüğünüz fırınlanıp sırlanmış hali. Belki hayal kırıklığına uğramış olabilirsiniz. Daha güzel renklerde büyükçe bir tabak ya da vazo boyadığımı düşünenleriniz olmuştur, atölyede de küllük, minik vazo, fayans ve kolye uçlarından başka seçeneğimiz yoktu.
3 yorum:
cok hos..
cok hos..
bu çini çalışması işte. bir de geleneksel çini desenleri kullanırsan tamamdır...
Yorum Gönder