Çarşamba, Temmuz 11, 2012

Batik penye elbise




Pazardan mavi penye kumaş almıştım. Kumaşı dikmeden önce yıkadım. Makinadan çıktığında sürpriz bir şekilde pembe gömleğim solmuştu kumaşa. Ne yapmalı ne yapmalı diye düşünürken hoşuma giden ama yapmaya cesaret edemediğim batik tekniği ile kumaşımı boyamaya kalkıştım. Batik yapacağım derken batıyordum neredeyse! En azından hevesimi almış oldum. Sonuç istediğim gibi olsaydı belki şikayetçi olmazdım halimden...
Boyanın koyu renkte girmesini istediğim için fazla sulandırmadım. Tüm talimatlara uydum. Resim 1 de görüldüğü gibi renkler gayet canlıydı. Boyadıktan sonra 24 saat bekledim ve duruladım. Boyayı sabitlemek için sirkeli su ile duruladım. Kuruduktan sonra kumaşın tersinden ütüledim. Bir sürü boyam arttı.  Acaba artan boyaları tekrar kullanabilir miyim? Ya da tekrar bu elbiseyi boyayabilir miyim bilemiyorum. Bu konunun uzmanları beni bilgilendirirlerse çok sevineceğim. Internette araştırdım ama bir sonuç elde edemedim.







                                                                       resim 1

Hiç yorum yok: