Cumartesi, Mayıs 14, 2011

Çay poşetlerinden mandala

Uzun zamandır biriktirdiğim çay poşetlerini sanata dönüştürmenin zamanı gelmişti. Büyük bir zevkle üç akşamda tamamladım. Tamamen doğaçlama oldu. Aklımda birkaç fikir oluşmasına rağmen elimde yeterli sayıda poşet olmayışı beni mandala yapmaya itti. Biraz tembellik yapıp işin kolayına kaçtım. Bu çalışma bana kırkyamayı çağrıştırdı. Kırkyamada kullandığınız kumaşların her birinde bir hatıra saklıdır. Yudumladığınız çayların hatırı kahve kadar kırk yıl olmasa da yeri başkadır. (Gurbette Türk çayının kokusu seksen yıl, tadı bir ömre tekabül eder sanırım.)




Fotoğraflar cep telefonu ile çekildiği için bulanık, ancak son halini daha sonra çekip ekleyebilirim.







10 çeşit çay poşeti kullandım. Kare başlayıp daire olarak tamamladım. 45 cm çapında. İlk çalışmam olduğu için dikkat etmem gereken noktaları öğrendim. İlk etapta küçük bir kart çalışması ile işe koyulsam çok daha iyi olacaktı. Sabırsızlığım yüzünden titiz bir çalışma ortaya çıkamadı malesef.
Poşetleri kare olarak kestim. Ve şekiller vererek origami teknikleri ile katladım. Yapıştırıcı ile düz renkli zemine yapıştırdım. Henüz arka fonu tamamlanmadı. Sarı ya da yeşil bir fon düşünüyorum. Daha sonra çerçevelettirmem gerekecek.

Hiç yorum yok: