Cuma, Ocak 06, 2006

Paspas



Bir arkadaşımın ablası, içinde paspas yapmak için tüm malzemeler bulunan çantayı atmak istemiş. Arkadaşım da çantayı alıp bana getirdi. Ben de yaparım dedim ve aldım. Eve getirdiğimde 4 cm kadar yapılmıştı (ikinci sarı çizgiye kadar).. Çantanın İçinde kılavuz yoktu, biraz uğraştıktan sonra deneme yanılma yöntemi ile düğüm atma tekniğini çözdüm. Düğüm atmak için özel bir tığ var. Bu tığ olmazsa düğüm atılmaz. Paspas büyüdükçe kucağımda yapmak zorlaştı. Bana bir halı tezgahı lazımdı. Ben de çamaşırlığı tezgah olarak kullandım. Çok işime yaradı.


Yukarıdaki fotoğrafta tığ ipler ve paspasın üçte birinin dokunmuş halini görüyorsunuz. Modeller tarafımdan zevkime göre değiştirilmiştir.
(70cmx118)

Bu paspası 2005 te bitirmek için kendi kendime söz verdim ve 31 aralık'ta bitirdim. Çantanın içinde kenarları için bir çile ip ve iğne vardı ama ben daha kolay olacağını düşünerek kenarlarını tığ ile yaptım.

Düğüm tekniği:

  • Sol elimizle ipi sağ elimizle (sol elinizi kullanıyorsanız tersi) tığı tutuyoruz.
  • Filemiz çift sıralı karelerden oluşmuştur. Şekilde görüldüğü gibi birinci sıradaki file ipin altından (no1) tığımızı batırıp karenin ortasından çıkarıyoruz. Tığa kesilmiş ipi takıp sol elimizle ipin ucunu tutup tam ortalı olacak şekilde diğer ucunu tığla çekerek çıkarıyoruz.
  • Tığımızı karenin ortasına batırıp (no2) ipi tığın ucuna takıp karenin ortasından ucu çıkarıyoruz. Böylelikle ipin iki ucu da karenin ortasından çıkmış olup düzgün bir düğüm atmış oluyoruz.

Hiç yorum yok: