Perşembe, Eylül 08, 2005

Sarmal bilekliğin yapılışı


Biz çocukken tahta makara üzerine 4 çivi çakarak düzenek hazırlardık. Orlon ipi makaranın üzerinden döne döne örerdik ve makaranın alt kısmından ördüğümüz şerit çıkardı. Bu sarmal takı da düzeneksiz olarak ve boncuklar eklenerek yapılmış bir şerit diyebiliriz. Hollandalı bir bayan bu takıyı kolye olarak yapmıştı, benim boncuklarım yetmediği için bileklik oldu.

Bu takı için; iki renkte kum boncuk, tığ ve naylon ipe ihtiyacımız var.
Naylon ipimize sırayla iki mavi iki beyaz boncuk olmak üzere boncuklarımızı diziyoruz. Fazlaca dizmenizde yarar var, çünkü epey bir boncuk gidiyor.
Tığ ile istenilen büyüklükte zincir çekip daire oluşturuyoruz. Oluşturduğumuz daire üzerine teker teker boncukları (sıkı iğne) örüyoruz. İlk sırayı iki beyaz, iki mavi, iki beyaz, iki mavi olmak üzere sekiz boncuk örüyoruz. İkinci sırada, aynı renkten boncukların altından tığımızı batırarak örmeye devam ediyoruz. Boncukları örerken dikkat edilmesi gereken şey; boncuklar dairenin dışında kalacak şekilde ve hep dairenin iç kısmından öre öre devam etmemiz.
Ben deneme -yanılma yöntemi ile ancak çözebildim.Takı uzadıkça kendiliğinden sarmal hale gelecektir.


2 yorum:

Adsız dedi ki...

çok zor oluyor içten örmek, bayağı bir uğraştım, kaç numara tığ lazım acaba

Tuhfe dedi ki...

Ilk onceleri zorlanirsiniz, daha sonra eliniz alisir. 20-22 numara(0.5mm, 0.6mm) tig ile orulebilir. Benim kullandigim ip cok ince, boncuklar da cok kucuktu. Bence ipin kalinligina gore tig kullanmak lazim.